PERSBERICHT: Innolumis straatverlichting nu ook gecertificeerd in België

De op slimme LED-technologie gebaseerde verlichtingsarmaturen van Innolumis Public Lighting zijn nu ook gecertificeerd in België. Na een proces van ruim een jaar hebben de producten van Innolumis het 005-certificaat van het Belgische Synergrid gekregen en worden daarmee opgenomen in het assortiment waaruit Vlaamse en Waalse overheidsinstellingen kunnen kiezen bij de verlichting van hun openbare ruimte. Met name bij de vernieuwing daarvan biedt Innolumis revolutionaire mogelijkheden.

Synergrid is het samenwerkingsverband van netwerkbeheerders op het gebied van elektriciteit en aardgas in België. Bovenop de CE-richtlijnen van de Europese Unie stelt België aan nieuwe toetreders eigen strengere eisen met betrekking tot de elektrische, mechanische en onderhoudsaspecten van hun producten.

Innolumis-CEO Gert Grolleman reageert tevreden en zegt: “Behalve in Nederland waren onze armaturen al in de hele Europese Unie verkrijgbaar, maar niet in België. Met het certificaat van Synergrid vullen we die leemte op en dat stemt mij extra vrolijk omdat Innolumis nu ook toebehoort aan Belgische investeerders.”